تشخیص سریع کرونا با تست خون

تست سرولوژیکی کرونا (آزمایش آنتی بادی مخصوص COVID-19)

ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شوید و متوجه آن نشوید. زیرا تمام افرادی که به ویروس آلوده می شوند ، علائم ندارند. اما یک آزمایش خون سریع وجود دارد که به شما می‌گوید آلوده شده‌اید یا خیر. این آزمایش، آزمایش آنتی بادی نامیده می‌شود. متخصصان امیدوارند که این آزمایش اطلاعات بهتر و بیشتری در مورد میزان شیوع ویروس کرونا برای مسئولان سلامت داشته باشد.

آزمایش آنتی بادی کرونا چیست؟

ممکن است آن را با عنوان آزمایش سرولوژی نیز بشنوید. این آزمایش در جستجوی مواد خاصی به نام آنتی بادی‌ها در خون شما می‌باشد. بدن شما هنگام مبارزه با عفونتی مانند کووید-19 آنتی بادی‌ها را تولید می‌کند. زمانی که شما واکسن می‌زنید نیز همین اتفاق می‌افتد. مثلا هنگام تزریق یک دوز واکسن آنفولانزا  نیز بدن شما آنتی بادی تولید می‌کند. با تولید آنتی بادی بدن شما در برابر یک ویروس ایمنی (مصونیت) پیدا می‌کند.

آزمایش آنتی بادی وجود خود ویروس را بررسی نمی‌کند. در عوض، اینکه سیستم ایمنی بدن شما – سیستم دفاعی بدن شما در برابر بیماری – به عفونت پاسخ داده یا خیر را بررسی می‌کند.

آزمایش آنتی بادی کرونا چگونه انجام می شود؟

برای انجام این آزمایش شما باید مقداری خون بدهید. متخصصان دو نوع آنتی بادی ضد کووید-19 را آزمایش می‌کنند. آنها به دنبال موارد زیر هستند:

  • آنتی بادی‌های IgM، که در اوایل عفونت ایجاد می‌شوند.
  • آنتی بادی‌های IgG، که متعاقبا بعد از بهبودی شما ظاهر می‌شوند.

آزمایش آنتی بادی‌های IgG و IgM نشان دهنده ابتلای قبلی و همچنین ابتلای فعلی هستند و درگیری سیستم ایمنی را به صورت اختصاصی با کووید 19 از طریق نمونه برداری از خون بیان می‌کنند.

بدینوسیله به اطلاع می‌رساند که آزمایشگاه تشخیص طبی درمانگاه ایرانپارس با تهیه کیت‌های تشخیص آلمانی آماده ارائه خدمات در زمینه تشخیص ویروس کرونا (کوید-19) می‌باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید